Kinderconcert Marcel Zimmer

Zondag 3 maart 2024 wordt een een feestelijk concert georganiseerd voor kinderen van 4 tot ongeveer 12 jaar. Dit begint om 14.30 en zal tot ongeveer 15.30 duren.

Het concert wordt gegeven door Marcel Zimmer  en is in Den Boogaard , Sint Jansplein 5 in Moergestel. De toegang is gratis en voor de allerkleinsten is er een creche.

Voor kaarten gaat u naar www.pkn-oisterwijk.nl/kinderconcert  . Voor info of vragen: kinderconcert@pkn-oisterwijk.nl

Dit concert wordt mogelijk gemaakt door de Protestantse Kerk Oisterwijk en de Stichting Vrienden van Joannes

Adventviering 2023

Oecumenische avond ter voorbereiding op kerstmis

Stichting Vrienden Joannes van Oisterwijk houdt maandag 11 december de jaarlijkse, oecumenische Adventviering in Ontmoetingscentrum De Waterhoef.

Het thema van dit jaar is: “Gods stem verstaan”

Samen met voorganger Willem van Slooten (christelijke kerk Leef! te Zutphen) willen we ons deze avond verdiepen in wie God is en hoe we hem in onze huidige maatschappij kunnen vinden.

De avond begint om 19.15 met koffie en wat lekkers. De avond duurt tot 21.00 uur en zal afgesloten worden onder het genot van een glaasje glühwijn. Bij vragen of dieetwensen kunt u contact opnemen met Hannelore de Bresser: 06-11838734

Schoenendoosactie 2023

Stichting Vrienden Joannes van Oisterwijk bedankt iedereen die weer spontaan een goed gevulde en mooi versierde schoenendoos heeft ingeleverd!

We hebben 31 schoenendozen aangeboden aan de Stichting Schoenendoosactie.  De schoenendozen gaan naar Togo en en Bosnië-Herzegowina.

Daar zullen weer veel blije kindergezichtjes zijn!

Volgend jaar wordt de actie rond dezelfde tijd gehouden. Begin dus vast met het verzamelen van spullen voor een nieuwe doos, welke u volgend jaar weer bij ons kunt inleveren aan de Terburghtweg 38 in Oisterwijk.

schoenendozen

Welkomstpakketjes voor vluchtelingen in Oisterwijk

Het is alweer even geleden, maar eind oktober hebben op Camping De Reebok in Oisterwijk 28 vluchtelingengezinnen gezeten als tijdelijke opvang. Onze Stichting heeft als welkom voor deze vluchtelingen een mooi welkomstpakket gemaakt met Nederlandse lekkernijen en een boekje met bijbelverhalen in het Nederlands. Zo wilden wij deze mensen welkom heten in Oisterwijk en hun wat vertellen over wie wij zijn en waar we in geloven.

Deze pakketjes hebben we uitgedeeld op 5 november!

Schoenendoosactie 2021

Stichting Vrienden Joannes van Oisterwijk en Basisschool de Bunders hebben dit jaar de handen ineengeslagen. Samen met mensen die onze oproep in de Nieuwsklok hadden gezien hebben we dit jaar 216 schoenendozen opgehaald voor kinderen in ontwikkelingslanden.

Dit jaar zullen 216 kinderen met kerstmis een cadeau krijgen, kinderen die nog nooit een cadeau in hun leven gehad hebben. De schoenendozen gaan naar Roemenië, Moldavië, Togo, Sierra Leone, Malawi en vluchtelingenkampen op Lesbos.

Wij willen iedereen bedanken die gehoor heeft gegeven aan de oproep om een schoenendoos te maken en met name een grote dank voor basisschool de Bunders, die 187 schoenendozen heeft bijgedragen!

76d7e367-8e59-47cb-88a6-0161ad0e6f4b-1