De Stichting Vrienden Joannes van Oisterwijk

5061 LG  OISTERWIJK

RSIN: 862719379

KvK-nummer: 83082514

Statutaire doelstellingen van de stichting

De Stichting heeft ten doel het onderhoud en de bevordering van het diaconale werk en evangelisatie in Oisterwijk en omgeving, alsmede het aanvaarden van erfstellingen onder het voorrecht van boedelbeschrijving; en voorts al hetgeen in de ruimste zin met één en ander verband houdt, daartoe behoort en/of daartoe bevorderlijk kan zijn.

1. De Stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door:
    • Het uitgeven van een gemeenschapsblad, met informatie over activiteiten en gebedsacties;
    • Openen van een website van de stichting;
    • Het opbouwen van persoonlijke contacten;
    • Organiseren van gemeenschapsavonden;
    • Organiseren van activiteiten ter bevordering van het zielenheil;
    • Deelname aan lokale evenementen;
    • Ondersteuning van de behoeftige medemens.

3. De Stichting heeft niet ten doel het maken van winst.

Marketing plan

De Stichting zal haar evenementen gratis aanbieden en houdt hierbij vast aan een van Jezus’ belangrijke waarden: Om niets hebt gij ontvangen, om niets zult gij geven (Mat 10:8). De Stichting zal tijdens evenementen een moment inlassen om mensen de mogelijkheid te geven een gift aan de Stichting te schenken. Tevens is het mogelijk om via de website van de Stichting, donaties over te maken.

De Stichting zal via de eigen website en maandelijks via het lokale blaadje de aankomende evenementen publiceren. Verder zal de Stichting gebruik maken van mond-tot-mond reclame, en zal zij zich actief opstellen via sociale media.

Financieel plan

De Stichting is volledig afhankelijk van de giften die zij krijgt. Zij zal geen kaartverkoop of onkostenvergoeding vragen bij evenementen. Mensen mogen geven wat ze willen en hoeveel ze willen. De Stichting draait geheel op vrijwilligers en zal dus niemand uitbetalen, mits onkostenvergoeding noodzakelijk is. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan vergoeding van sprekers of reiskostenvergoeding. Bestuurders vervullen hun functie geheel vrijblijvend.

De Stichting heeft verder de vaste onkosten zoals het onderhoud van de website, uitgave van het Stichtingsblaadje en de kosten verbonden aan de bank.

De Stichting heeft niet het maken van winst als belang. Mocht vanwege de hoeveelheid giften een vermogen opgebouwd worden, zal dit vermogen bewaard worden en kan dit in de toekomst geïnvesteerd worden in evenementen, zaken en/of goederen ter bevordering van diaconie en het pastorale werk. Als bij groei van de Stichting bemerkt wordt dat het nodig is een eigen ruimte te huren of te kopen, zal hiervoor maandelijks geld apart gezet worden, afkomstig van de inkomsten.

De gedoneerde giften zullen op de spaarrekening behorende bij de Stichting geplaatst worden. Opgehaalde contanten zullen bewaard worden en bij een bedrag van €750,00 gestort worden op de bankrekening.